Rynek Infrastruktury
Autorzy projektu zwracają uwagę na to, że ani obecny dworzec kolejowy, ani dworzec PKS nie stwarzają sensownych możliwości rozwoju i trzeba odejść od traktowania ich jako niezależnych od siebie bytów.
Zgodnie z przedstawionym planem trasy autobusów miejskich miałaby zostać przeniesione na ul. Ułańską (nie będą jechać jak dotąd do końca ul. Bohaterów Westerplatte) i zatrzymywać się nieopodal dworca PKS. Autorzy proponują przy tym nowy duży przystanek ułatwiający przesiadkę na/ z autobusów dalekobieżnych. Dale pojazdy komunikacji miejskiej miałaby zostać skierowane na ul. Dworcową. Wprowadzenie takich zmian będzie jednak wymagało poszerzenia istniejącej drogi i wprowadzenie na niej buspasów.
Całkowitej przebudowie zostałaby również poddane same zabudowania dworca autobusowego. Przewiduje się zniszczenie istniejących konstrukcji i budowę nowego obiektu łączącego funkcję galerii handlowej i dworca. Pod nowym budynkiem znalazłby się również podziemny parking. Planowane jest również stworzenie naziemnych rękawów zapewniających dojście do peronów PKP i przystanków autobusowych.
Problemy może sprawiać jednak poszerzeniu ul. Dworcowej, którego przeprowadzenie nie obędzie się bez wykupienie gruntów (łącznie dziewięć działek). – Właściciele muszą dostać godne odszkodowanie, sądzę, że milion złotych za każdą działkę. Z drugiej strony będą mieć pierwszeństwo wydzierżawienia lub kupna powierzchni w nowym budynku ZG Główna – tłumaczy „Gazecie Wyborczej” Kamil Zając. Miejski doradca podkreśla również, że należy przebudować układ torowy na obecnym dworcu kolejowym tak aby podróżni mogli korzystać z 3 peronów: jednego dla ruchu aglomeracyjnego, drugiego dla pociągów dalekobieżnych i trzeciego dla Kolei Dużych Prędkości jeśli takie w przyszłości powstaną.
Cała inwestycja, w zależności od przyjęcia jednego z zaproponowanych wariantów, może kosztować od ok. 107 do nawet 165 mln złotych. Wstępne zainteresowanie projektem wyrazili już niektórzy miejscowi radni.